Participació ciutadana
La voluntat del CHV és que la participació ciutadana i, per tant, la veu dels pacients i el seu entorn assoleixi categoria d'eix i principi rector del model d'atenció del CHV, establint i consolidant una dinàmica de treball participativa interna i de xarxa externa, més enllà del propi Consorci.
Les accions que ja s'han treballat aquest any 2022 alineant-se als reptes del Pla Estratègic han promogut ja la participació ciutadana en els següents treballs:
- Participació de pacients i associacions en l'elaboració del Pla Estratègic. Des de la Gerència es va formular l'opció de comptar amb la participació de les associacions i entitats territorials, així com pacients individuals per treballar durant una jornada, conjuntament en l'elaboració del Pla Estratègic del CHV-FHSC-SAS.
- Valoració de nova proposta d'aplicació tecnològica per l'Àrea Ambulatòria: a través del treball amb pacients s'ha testejat una proposta d'app pel procés d'atenció ambulatòria que ha permès detectar quines opcions quedaven cobertes, quines preguntes o qüestions no es resolien i quins nous dubtes es generaven.
- Aportacions sobre necessitats de pacients en el nou Pla funcional de l’Àrea Ambulatòria: S'ha comptat amb les associacions ADFO, Associació de sords i ONCE per garantir que la proposta de reestructuració de l'Àrea Ambulatòria resol les necessitats de persones amb diversitat funcional.