Atenció a la ciutadania
En quant al treball d’atenció directa a la ciutadania, els resultats en suggeriments, reclamacions i resolució d’incidències ha estat el que es detalla a continuació.
ATENCIÓ DIRECTA | 2019 | 2021 | 2022 | Var. 21/22 |
---|---|---|---|---|
Reclamacions | 731 | 504 | 681 | 177 (35%) |
Suggeriments | 1476 | 1833 | 1466 | -367 (-20%) |
Total | 2207 | 2337 | 2147 | -190 (-8%) |
Requeriments cossos policials | - | - | 90 | |
Segones opinions | 22 | 30 | 17 | -13 (-43%) |
Agraïments | 49 | 28 | 67 | 39 (139%) |
Objectes perduts | 150 | 126 | 145 | 19 (15%) |
Objectes trobats | 632 | 749 | 522 | -227 (-30%) |
Total | 3060 | 3270 | 2988 | -282 (-9%) |
El total d'activitat del servei en atenció directa ha tornat als nivells prepandèmia. El 2021 hi va haver una pujada important, fruit de tota l'aturada del 2020 i del fet que l'assistència, que podria haver transcorregut com a ordinària, per part de l'usuari ha agafat ja caràcter d'urgència i els recursos i el sistema de salut no hi poden donar la resposta que es necessitaria. Aquesta hipòtesi es reafirma encara més quan s'analitzen els motius de les queixes dels usuaris que se centren molt en les llistes d'espera -tant per consultes externes, com per proves i també per intervencions quirúrgiques-.
Per altra banda, hem analitzat també les enquestes de satisfacció que el CatSalut ha elaborat respecte al grau de satisfacció de pacients i familiars, així com els seus valors, creences, preferències i necessitats particulars. Els resultats que el CHV ha obtingut respecte als resultats generals de Catalunya són els següents:
ENQUESTES SATISFACCIÓ USUARIS (CatSalut) | CHV 2019 | CHV 2022 | CAT 2022 |
Atenció urgent | |||
Satisfacció global (sobre 10) | 7,4 | 6,54 | 6,81 |
Tornaria a utilitzar el servei | 71,3% | 69% | 68,6% |
Hospitalització | |||
Satisfacció global (sobre 10) | 8,15 | 7,95 | 8,32 |
Tornaria a utilitzar el servei | 87,3% | 81,5% | 88% |
Cirurgia Major Ambulatòria | |||
Satisfacció global (sobre 10) | 8,21 | 8,26 | 8,16 |
Tornaria a utilitzar el servei | 92,5% | 90,1% | 88,1% |
Embaràs i puerperi | |||
Satisfacció global (sobre 10) | 8,25 | 7,82 | 7,95 |
Tornaria a utilitzar el servei | 87,7% | 73,1% | 78% |
Sociosanitari HSJM | |||
Satisfacció global (sobre 10) | 8,99 | 9,03 | 8,33 |
Tornaria a utilitzar el servei | 98,2% | 100% | 88,7% |
Sociosanitari HUSC | |||
Satisfacció global (sobre 10) | 8,29 | 8,59 | 8,33 |
Tornaria a utilitzar el servei | 91,9% | 92,6% | 88,7% |
Els resultats són positius en tots els àmbits i es mantenen propers a les xifres de referència de Catalunya. Ens situem clarament per sobre en cirurgia major ambulatòria i atenció sociosanitària, però en canvi amb xifres millorables en Urgències, Hospitalització i embaràs/part.