Salut i seguretat
El CHV està compromès amb la prevenció de riscos laborals (PRL) i treballa perquè tots els professionals exerceixin la seva activitat en un entorn de treball saludable i segur. En aquest sentit, porta a terme avaluacions de riscos laborals de tots els llocs de treball i els adequa en funció dels resultats obtinguts. A més, s'investiguen els accidents, incidents i comunicats de risc que es registren i, si s'escau, s'adopten mesures correctores i/o preventives. Des del 2005, comptem amb un sistema de gestió integrat de PRL i Medi Ambient, certificat segons la norma internacional OHSAS 18.001:2007.
INDICADORS DE PREVENCIÓ DE RISCOS | 2014 | 2015 |
---|---|---|
Baixes laborals | ||
Índex d'incidència (accidents amb baixa per cada mil treballadors exposats) |
26,88 | 51,99* |
Durada mitjana de les baixes (mitjana de jornades perdudes respecte el total d'accidents amb baixa) |
33,45 | 35,27 |
Índex de freqüència (accidents amb baixa per milió d'hores treballades) |
18 | 35,03 |
Índex de gravetat (jornades perdudes per mil hores treballades) |
0,61 | 1,24 |
Formació en prevenció | ||
Professionals que han rebut formació en PRL | 311 | 148 |
Mitjana d'hores de formació en PRL (per treballador que ha rebut formació) |
1,8 | 5,74 |
Altres indicadors | ||
Comunicats d'incidència de professionals | 301 | 403 |
Compliment dels objectius en PRL | 93,10% | 93,69% |
Cost de les mesures desenvolupades en PRL | 14.872 € | 16.541 |
(*) Enguany, s'han incrementat un 80% els accidents laborals, causats principalment per sobreesforços. |
Prevenció de la conflictivitat
Amb la voluntat de fomentar un bon clima laboral i evitar circumstàncies que puguin desembocar en situacions conflictives, el CHV ha mantingut les següents actuacions de caràcter preventiu:
- Assessorar per garantir el compliment de les normatives internes
- Detectar, recollir i analitzar les necessitats i/o conflictes professionals amb la finalitat de definir-ne la solució òptima.
- Establir i mantenir una bona comunicació amb els representants sindicals.
- Sensibilitzar els comandaments en la gestió i resolució interna de conflictes.
- Realitzar les entrevistes de sortida amb l'objectiu d'analitzar-ne els motius.
- Organitzar, periòdicament, enquestes de clima.
A més, el Consorci compta amb una instrucció per gestionar els expedients disciplinaris i amb un Grup d'Intervenció en casos d'assetjament.