Model assistencial
Quatre principis generals guien el Model assistencial del Consorci Hospitalari de Vic:
Se centra en les persones i les seves necessitats per aconseguir una experiència satisfactòria
- Accessibilitat efectiva als diferents serveis assistencials.
- Aproximació de l'atenció, evitant desplaçaments innecessaris.
- Bon tracte al pacient, amb respecte a la seva autonomia i drets.
- Bona comunicació i informació.
- Atenció personalitzada, plans de cures individualitzats i participació del pacient en la presa de decisions.
- Continuïtat assistencial i de cures en els diferents nivells.
- Preocupació per l'entorn familiar i social.
- Professionals de referència en el procés d'atenció.
Es basa en equips de professionals competents i preparats
- Treball col·laboratiu i d'equip, amb responsabilitat col·lectiva en els resultats.
- Comunicació efectiva i amb reconeixement interdisciplinari.
- Compartir i intercanviar informació per millorar en les actuacions, la resolució i els resultats.
- Mantenir actualitzats els coneixements i les habilitats pràctiques.
- Flexibilitat i capacitat d'adaptació a noves formes i processos de treball.
- Utilitzar de forma responsable i eficient tots els recursos disponibles.
Ofereix una pràctica assistencial de qualitat, segura i innovadora
- Avaluació sistemàtica per a la millora contínua, amb resultats de qualitat que es mesuren i comparen.
- Pràctica clínica efectiva que aporti valor final a la persona, basada en l'evidència científica i en les guies d'actuació.
- Prevenció i detecció d'esdeveniments adversos, creant una cultura de la seguretat clínica.
- Innovació en els processos i serveis per millorar els resultats.
- Atenció en àmbits alternatius a l'hospitalització convencional.
- Direcció dels esforços cap a la prevenció de la salut, l'educació i l'autocura.
- Retardar la progressió de la malaltia, facilitar la recuperació i rehabilitació, evitar i pal·liar el sofriment i oferir suport.
Es preocupa per la seva pròpia sostenibilitat, per poder seguir al servei de les persones
- Incorporar l'ús de les TIC per facilitar l'assistència, el treball dels professionals i la relació amb les persones.
- Evitar el malbaratament de recursos (proves diagnòstiques, tractaments, materials sanitaris i de cures).
- Incorporar i aplicar els nous coneixements i les pràctiques innovadores d'altres organitzacions.