Compromís amb el ciutadà-client
Els professionals ens comprometem a:
- Garantir una assistència de qualitat.
- Actuar amb transparència i ser mereixedors de la confiança de la ciutadania i de les famílies.
- Evitar exploracions innecessàries o desproporcionades tenint com a marc l'evidència i els principis de la bioètica.
- Actuar d'acord amb la Carta dels Drets i Deures de la ciutadania fent èmfasi en:
- Oferir una atenció igualitària sense cap tipus de discriminació.
- Garantir el dret a la intimitat personal i la confidencialitat de les dades conforme al Reglament UE 2016/679, a la Llei orgànica de protecció de dades i garantia dels drets digitals (LOPD i GDD) i a les normatives internes.
- Escoltar, respectar, assessorar i acompanyar la ciutadania durant la presa de decisions.
- Facilitar al ciutadà informació comprensible, veritable i adequada de forma que li permeti prendre la seva pròpia decisió, reflectida en el consentiment informat i les voluntats anticipades, sobre el seu procés terapèutic.
- Vetllar per alleugerir el sofriment i garantir el procés de mort amb la màxima dignitat, llibertat i confort.
L’organització i els seus professionals ens comprometem a:
- Establir relacions amb la ciutadania tenint com a referència la Carta de Drets i Deures amb relació a la salut i l'atenció sanitària.
- Oferir la mateixa qualitat de servei assistencial garantint l'equitat en el resultat i respectant les diferències (no assistencials) entre l'àmbit públic i privat.
- Garantir que la sanitat privada no es financiï amb recursos públics.
- Vetllar pel compliment dels quatre principis bioètics d'autonomia, beneficència, no maleficència i justícia.
- Actuar amb respecte per la persona, de manera integral en les diferents etapes de la seva malaltia.
- Fomentar les relacions en el respecte i en la confiança mútua.
- Treballar per la millora assistencial contínua i mantenir una relació de proximitat, actuant sempre amb professionalitat.
- Donar un bon acolliment i tenir una actitud proactiva envers les necessitats que es puguin generar en la societat.
- Aplicar les mesures necessàries per garantir els drets reconeguts en les normatives legals que li siguin d'aplicació o l'afectin.
L’organització es compromet a:
- Promoure la prevenció i educació sanitària participant en programes específics adreçats a la societat.
- Fer tot el possible per disposar dels recursos necessaris per mantenir, millorar i prevenir la salut, d'acord amb els indicadors evolutius pertinents.
- Mantenir una actitud proactiva en la detecció de les necessitats assistencials que es puguin generar.
- Facilitar els mitjans i recursos necessaris per alleugerir el sofriment i garantir el procés de mort amb tanta dignitat, llibertat i confort com sigui possible.
- Oferir uns serveis de qualitat excel·lent, actuant amb una gestió responsable basada en les bones pràctiques.
- Comunicar de forma clara i transparent tota la informació relativa al producte o servei que s'ofereix.
- Complir amb els acords contractuals posant a disposició de la ciutadania els mitjans per oferir-los la millor assistència.
- Assegurar que la convivència entre l'activitat pública i privada no generi conflictes d'interessos entre els professionals que treballen en els dos sistemes assistencials.