El CHV adjudica el servei de bugaderia a La Calandra per 2,6 milions d'euros
Llençols, uniformes, tovalloles... l'activitat dels centres que gestiona el Consorci Hospitalari de Vic requereix el rentat de 455 tones de roba cada any. Una tasca que s'encarrega a empreses especialitzades.
El Consorci Hospitalari de Vic (CHV) ha adjudicat el concurs públic per a la provisió del servei de bugaderia a la cooperativa vigatana La Calandra, per un període 3 anys ampliable 3 més. El cost del servei serà de 2,58 milions d'euros, a raó de 430.000 euros per any, i inclou el subministrament de tota la roba plana (tèxtil de llit, bates per als pacients, tovalloles...) per a l'Hospital Universitari de Vic, la Clínica de Vic, Osona Salut Mental, l'Hospital Sant Jaume de Manlleu i la Residència Aura, així com el servei de bugaderia dels uniformes i vestuari dels més de 1.500 professionals que hi treballen.
Exigència de qualitat i compromís social
L'adjudicació respon a un doble criteri -més enllà de l'econòmic-. El primer, la contractació d'una empresa especialitzada que ofereixi un servei de qualitat, fet indispensable per desenvolupar amb garanties aquesta activitat auxiliar clau en el dia a dia dels hospitals. Situada a Vic, La Calandra és una bugaderia industrial que ofereix un servei integral de neteja de roba: recollida, rentat, tria, planxat, plegat, assecat, empaquetat i entrega, amb àmplia experiència en el sector sanitari -incloent l'actual prestació del servei al CHV i a altres institucions de la comarca-.
L'altre factor decisiu respon al compromís inherent del Consorci Hospitalari de Vic amb la integració social, la sostenibilitat i el desenvolupament del territori. Entitat de la comarca i molt activa en la cura del medi ambient, La Calandra és alhora una cooperativa d'inserció sociolaboral de persones amb discapacitat. El contracte amb el Consorci permetrà mantenir els llocs de feina d'unes 15 persones amb algun tipus de limitació psíquica, física o intel·lectual i contribuir al seu ple desenvolupament, també, en l'àmbit laboral.