Ens formem per millorar l’experiència del pacient
Aquest dimarts, es va dur a terme la primera sessió d'una formació centrada en l'experiència de pacients adreçada a professionals sanitaris de diferents disciplines del CHV-FHSC.
El curs 'Avaluació de l'experiència de pacients' va començar aquest dimarts amb la primera de les dues sessions programades sobre l'experiència del pacient. L'objectiu de la formació, impartida pel Dr. Joan Escarrabill, pneumòleg i membre de l'Equip d'avaluació de l'experiència de pacients de l'Hospital Clínic, és conèixer algunes metodologies pràctiques per avaluar l'experiència dels pacients (XPA), així com adquirir coneixements, eines i tècniques que permetin dissenyar i implementar la seva avaluació.
La importància del valor en l'experiència de pacients, els indicadors de mesura PROM i PREM, diferents eines per promoure la participació dels pacients, el mètode "design thinking" o l'experiència de l'Hospital Clínic de Barcelona en el camp de l'XPA són alguns dels temes que es tractaran. Les sessions, que es duen a terme en format presencial, també inclouen l'estudi de casos pràctics i la seva posterior discussió per grups.
La segona sessió del curs tindrà lloc el pròxim dimarts 23 de maig també a la residència El Nadal i es complementarà amb dues trobades online.
Aquesta formació s'emmarca en el repte 4 del Pla Estratègic 2023-2026 del CHV, la FHSC i SAS, centrat a oferir una atenció integral a les persones i al seu entorn, basada en la millora de la seva experiència i les decisions compartides amb els professionals.