Treballem per millorar l’experiència dels pacients amb càncer de pulmó
Els hospitals de l'Aliança Estratègica C-17 hem celebrat aquest dijous a Vic una jornada per posar en marxa el projecte 'Brúixola', a través del qual volem que les persones amb càncer de pulmó visquin de la millor manera possible el procés de la seva malaltia: des del diagnòstic i seguiment, passant per la seva derivació a l'Hospital Clínic per operar-se.
Una vintena de professionals de les diverses institucions sanitàries de l'Aliança Estratègica C-17 s'han reunit a Vic, aquest dijous 12 de gener, per definir els primers passos del projecte: 'Brúixola, suport i millora de l'experiència de pacients amb càncer de pulmó que s'atenen en diversos dispositius assistencials de la C-17'.
La trobada ha comptat amb diverses ponències per posar en comú el treball que fa cada hospital a nivell d'atenció, avaluació de l'experiència i abordatge dels pacients amb càncer de pulmó. Posteriorment, s'han fet diverses dinàmiques per identificar punts de millora en la informació que reben els pacients, els desplaçaments que es fan a altres centres o el propi tractament, i s'han establert els grups de treball que desenvoluparan el projecte d'ara en endavant. Per part del Consorci Hospitalari de Vic, han participat en la jornada la cap d'Estratègica Ciutadana i Comunicació, Íngrid Casasús; la responsable d'Estratègia Ciutadana, Núria Palou, i el cap del Servei de Pneumologia, el Dr. Joan Serra.
L'Aliança Estratègica C-17
Creada el 2015, l'Aliança Estratègica de la C-17 és el marc de col·laboració entre hospitals per millorar i optimitzar la gestió sanitària en l'eix Barcelona - Vallès Oriental - Osona. Amb una població de referència d'un milió i mig de persones, en formen part l'Hospital Clínic de Barcelona, el Consorci Hospitalari de Vic, la Fundació Sanitària Mollet, la Fundació Privada Hospital Asil de Granollers i la Fundació Hospital de Sant Celoni, a més de comptar amb el suport institucional del Servei Català de la Salut.
Aquesta xarxa de col·laboració s'orienta a la ciutadania i als professionals per oferir l'atenció més adequada en el servei més idoni. D'aquesta manera, se sumen coneixement, recursos humans i tecnològics, cercant eficiències i aprofitant el potencial de treballar plegats al territori.