L’HUV tramitarà directament les baixes laborals dels pacients ingressats
Les persones hospitalitzades a l'Hospital Universitari de Vic podran sol·licitar la baixa per incapacitat temporal (IT) al centre, sense necessitat de fer la gestió a l'Atenció Primària. El nou tràmit s'habilita avui per als pacients programats i, a mitjans de gener, també per als que ingressin des d'Urgències i els d'Hospitalització Domiciliària.
La gestió de les incapacitats temporals per ingrés a l'Hospital Universitari de Vic serà més fàcil per a pacients i familiars a partir d'ara, ja que serà un tràmit que es podrà fer directament a l'hospital, amb el suport de l'equip d'Admissions. Aquesta novetat millorarà l'experiència del pacient i el seu entorn, agilitzarà processos en l'àmbit sanitari i reduirà la càrrega dels equips d'Atenció Primària per aquest tipus de gestions.
Per a quins ingressos es podrà tramitar la baixa des de l'hospital?
La tramitació de la baixa laboral es farà per als pacients públics hospitalitzats. Des d'avui, ja ho poden fer les persones que ingressin per una cirurgia major programada. A mitjans de gener, el tràmit també estarà disponible per als que ingressin provinents d'Urgències, així com per als d'Hospitalització Domiciliària.
Quins requisits ha de complir el pacient?
Per sol·licitar la baixa, caldrà que el pacient disposi de targeta sanitària, estigui en edat laboral (entre 16 i 70 anys) i que treballi o cobri subsidi d'atur.
De moment, només poden fer aquest tràmit els pacients ingressats via CatSalut. Les persones que ingressen per via privada; per accident laboral, esportiu o de trànsit, i les que tenen mútua com a funcionaris, hauran de seguir fent el tràmit a través dels seus canals habituals.
Com fer el tràmit i quant dura la baixa?
Inicialment, la tramitació s'haurà de fer de manera presencial a Admissions, en horari de dilluns a divendres, de 10:00 a 19:00 h.
La durada inicial de la baixa serà de 7 dies i l'hospital s'encarregarà de prolongar-la de forma automàtica si el pacient segueix ingressat, mitjançant un primer comunicat de confirmació amb una validesa de 14 dies més. Tant la baixa com el primer comunicat es poden descarregar a La Meva Salut. Els següents comunicats de confirmació sí que s'hauran de gestionar a l'Atenció Primària, on també es podrà adreçar el pacient si vol que la baixa sigui per un període inferior.
Més fàcil per a l'usuari i menys pressió per a la Primària
El Departament de Salut ha desplegat de la nova gestió de les incapacitats temporals per ingrés hospitalari de forma esglaonada arreu de Catalunya durant el 2022. aquest mes de desembre s'ha començat a implementar a la regió sanitària de la Catalunya Central. Amb aquesta iniciativa es preveu estalviar entre 180.000 i 324.000 visites anuals a Atenció Primària, a més d'evitar desplaçaments de familiars del pacient hospitalitzat.