Salut i seguretat laboral
Treballem perquè tots els professionals exerceixin la seva activitat en un entorn de treball saludable i segur. Duem a terme avaluacions de riscos laborals de tots els llocs de treball i, en funció dels resultats obtinguts, implementem millores per adequar-los. A més, s'investiguen els accidents, incidents i comunicats de risc que es registren i, si s'escau, s'adopten mesures correctores i/o preventives.
Des del 2005 comptem amb un sistema de gestió integrat de Prevenció de Riscos Laborals (certificat d’acord amb la norma internacional ISO45001:2018) i de Medi Ambient, que cobreix totes les activitats, llocs de treball i professionals dels nostres diferents centres. Un dels nostres objectius per enguany era disminuir el nombre d'incapactitats temporals (IT): el 2019 la IT del CHV s'ha situat en un 8,2%, mentre que el 2018 era d'un 6,1%.
INDICADORS DE PREVENCIÓ DE RISCOS | 2017 | 2018 | 2019 |
---|---|---|---|
Baixes laborals | |||
Índex d'incidència (accidents amb baixa x mil treballadors exposats) |
40,84 | 32,28 | 19,58 |
Durada mitjana de les baixes (jornades perdudes respecte el total d'accidents amb baixa) | 66,00 | 32,78 | 69,44 |
Índex de freqüència (accidents amb baixa x milió d'hores treballades) |
28,56 | 21,87 | 13,12 |
Índex de gravetat (jornades perdudes per mil hores treballades) |
1,88 | 0,72 | 0,91 |
Formació en prevenció | |||
Professionals que han rebut formació en PRL | 504 | 512 | 419 |
Mitjana d'hores de formació en PRL (per treballador format) | 3,95 | 2,43 | 3,36 |
Altres indicadors | |||
Comunicats d'incidència de professionals | 329 | 354 | 350 |
Compliment d'objectius en PRL | 80% | 95% | 100% |
Cost de les mesures desenvolupades en PRL | 115.408€ | 52.312€ | 45.175€ |
Prevenció de la conflictivitat
Amb la voluntat de fomentar un bon clima laboral i evitar circumstàncies que puguin desembocar en situacions conflictives, el CHV ha mantingut les següents actuacions de caràcter preventiu:
- Assessorar per garantir el compliment de les normatives internes.
- Detectar, recollir i analitzar les necessitats i/o conflictes professionals amb la finalitat de definir-ne la solució òptima.
- Establir i mantenir una bona comunicació amb els representants sindicals.
- Sensibilitzar els comandaments en la gestió i resolució interna de conflictes.
- Realitzar les entrevistes de sortida amb l'objectiu d'analitzar-ne els motius.
- Organitzar, periòdicament, enquestes de clima.
A més, comptem amb una instrucció per gestionar els expedients disciplinaris i amb un Grup d'Intervenció en Casos d'Assetjament (GICA) que valora els casos que es detectin, i estem estudiant la possibilitat de crear la figura del mediador.