Salut i seguretat
Al CHV estem compromesos amb la prevenció de riscos laborals (PRL) i treballem perquè tots els professionals exerceixin la seva activitat en un entorn de treball saludable i segur. Duem a terme avaluacions de riscos laborals de tots els llocs de treball i, en funció dels resultats obtinguts, implementem millores per adequar-los. A més, s'investiguen els accidents, incidents i comunicats de risc que es registren i, si s'escau, s'adopten mesures correctores i/o preventives. Des del 2005, comptem amb un sistema de gestió integrat de PRL i Medi Ambient, que certifiquem periòdicament segons la norma internacional OHSAS 18.001:2007.
INDICADORS DE PREVENCIÓ DE RISCOS | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|
Baixes laborals | |||
Índex d'incidència (accidents amb baixa per mil treballadors exposats) |
51,99 | 36,00 | 40,84 |
Durada mitjana de les baixes (jornades perdudes respecte el total d'accidents amb baixa) | 35,27 | 35,16 | 66,00 |
Índex de freqüència (accidents amb baixa per milió d'hores treballades) |
35,03 | 24,64 | 28,56 |
Índex de gravetat (jornades perdudes per mil hores treballades) |
1,24 | 0,87 | 1,88 |
Formació en prevenció | |||
Professionals que han rebut formació en PRL | 148 | 89 | 504 |
Mitjana d'hores de formació en PRL (per treballador format) | 5,74 | 5,10 | 3,95 |
Altres indicadors | |||
Comunicats d'incidència de professionals | 403 | 391 | 329 |
Compliment d'objectius en PRL | 93,69% | 51% | 80% |
Cost de les mesures desenvolupades en PRL* | 14.342€ | 117.510€ | 115.408€ |
(*) La diferència de 2016 respecte l’any anterior es deu a la inversió en equipament per Anatomia Patològica, amb l’adquisició de dues taules de tall per millorar el treball dels professionals. |
Prevenció de la conflictivitat
Amb la voluntat de fomentar un bon clima laboral i evitar circumstàncies que puguin desembocar en situacions conflictives, el CHV ha mantingut les següents actuacions de caràcter preventiu:
- Assessorar per garantir el compliment de les normatives internes.
- Detectar, recollir i analitzar les necessitats i/o conflictes professionals amb la finalitat de definir-ne la solució òptima.
- Establir i mantenir una bona comunicació amb els representants sindicals.
- Sensibilitzar els comandaments en la gestió i resolució interna de conflictes.
- Realitzar les entrevistes de sortida amb l'objectiu d'analitzar-ne els motius.
- Organitzar, periòdicament, enquestes de clima.
A més, el Consorci compta amb una instrucció per gestionar els expedients disciplinaris i amb un Grup d'Intervenció en casos d'assetjament, que estudia la possibilitat de crear la figura del mediador.