Consorci Hospitalari de Vic

Sol·licitud d'incapacitats temporals per ingrés hospitalari

|Text alternatiu|

Els pacients que ingressen a una planta d’Hospitalització de l'Hospital Universitari de Vic poden sol·licitar la baixa laboral per incapacitat temporal (IT) al centre, sense necessitat de fer el tràmit a través d'Atenció Primària. D’aquesta manera, millorem l'experiència del pacient i del seu entorn i agilitzem processos.

La tramitació de la baixa per incapacitat temporal es fa presencialment a Admissions, de dilluns a divendres, de 13:00 a 19:00 h.

Per a quins ingressos es podrà tramitar la baixa des de l’hospital?

La tramitació de la baixa laboral es farà per als pacients públics hospitalitzats al centre. Actualment, ja ho poden sol·licitar les persones que ingressin per una cirurgia major programada. A mitjans de gener, el tràmit també estarà disponible per als que ingressin provinents d'Urgències, així com per als d'Hospitalització Domiciliària.

Quins requisits ha de complir el pacient perquè se li pugui gestionar la baixa?

De moment, només poden fer aquest tràmit els pacients ingressats via CatSalut. Les persones que ingressen per via privada; per accident laboral, esportiu o de trànsit, i les que tenen mútua com a funcionaris, hauran de seguir fent el tràmit a través dels seus canals habituals.

Quina durada tindrà la baixa?

La durada inicial de la baixa serà de 7 dies i l'hospital s'encarregarà de prolongar-la de forma automàtica si el pacient encara segueix ingressat, mitjançant un primer comunicat de confirmació amb una validesa de 14 dies més.

Els següents comunicats de confirmació s'hauran de gestionar a l'Atenció Primària, on també es podrà adreçar el pacient en cas que desitgi que la baixa sigui per un període inferior.

Tant la baixa com els diversos comunicats es poden descarregar des de La Meva Salut.