Qualitat
A través de la Unitat d'Atenció al Ciutadà, analitzem les enquestes de satisfacció del CatSalut i els suggeriments / reclamacions per poder orientar les nostres polítiques de millora. Alhora, duem a terme altres enquestes específiques i grups focals per conèixer l’experiència de pacients i familiars, els seus valors i creences, o les seves preferències i necessitats particulars.
L’any 2022, a l’HUSC s’ha realitzat l’enquesta PLAENSA del CatSalut, una eina per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis.
ENQUESTES DE SATISFACCIÓ DEL CATSALUT* | Hospital 2016 | Hospital 2019 | Hospital 2022 | Catalunya |
Grau de satisfacció (sobre 10) | 8,8 | 8,3 | 8,59 | 8,33 |
Fidelitat | 93% | 91,9% | 92,61% | 88,7% |
Sensació d’estar en bones mans | 98% | 95% | 98,6% | 96,8% |
(*) Últims resultats disponibles. |
Avaluacions de l’experiència del pacient realitzades a títol intern
Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic
- Seguiment de l'indicador P7 PLAENSA "Demanar permís per informar"
El resultat de percepció del pacient ha estat de 52,6%
El compliment del registre d'aquesta activitat al Gasela ha estat del 47,5%
Avaluació dels plans de millora
- Tancament objectius CHV-FHSC (90% de compliment)