Qualitat

A través de la Unitat d'Atenció al Ciutadà, analitzem les enquestes de satisfacció del CatSalut i els suggeriments / reclamacions per poder orientar les nostres polítiques de millora. Alhora, duem a terme altres enquestes específiques i grups focals per conèixer l’experiència de pacients i familiars, els seus valors i creences, o les seves preferències i necessitats particulars.

L’any 2022, a l’HUSC s’ha realitzat l’enquesta PLAENSA del CatSalut, una eina per avaluar la qualitat del servei i el grau de satisfacció de les persones usuàries amb els diferents serveis sanitaris públics, amb l'objectiu d'obtenir una informació que resulta molt valuosa per dissenyar i implementar estratègies de millora de la qualitat en la provisió d'aquests serveis.

ENQUESTES DE SATISFACCIÓ DEL CATSALUT* Hospital 2016 Hospital 2019 Hospital 2022 Catalunya
Grau de satisfacció (sobre 10) 8,8 8,3 8,59 8,33
Fidelitat 93% 91,9% 92,61% 88,7%
Sensació d’estar en bones mans 98% 95% 98,6% 96,8%
(*) Últims resultats disponibles. 

Avaluacions de l’experiència del pacient realitzades a títol intern

Hospital Universitari de la Santa Creu de Vic

  • Seguiment de l'indicador P7 PLAENSA "Demanar permís per informar"
    El resultat de percepció del pacient ha estat de 52,6%
    El compliment del registre d'aquesta activitat al Gasela ha estat del 47,5% 

Avaluació dels plans de millora

  • Tancament objectius CHV-FHSC (90% de compliment)