Plans de millora
El diàleg amb els usuaris i l'anàlisi de la seva opinió, expressada a través d'enquestes, grups focals i suggeriments, ens permet identificar els aspectes que ens poden ajudar a millorar: les llistes d'espera, el confort, l'accessibilitat (disminució de barreres arquitectòniques), la comunicació amb els usuaris, el tracte i suport emocional o la no discriminació. Algunes de les accions de millora d’aquest any han estat:
- Incorporació de 14 aparells de filtratge d'aire per reduir el risc de contagi i millorar la qualitat de l'aire en diferents espais.
- Consells nutricionals en vídeo per als pacients d'hemodiàlisi amb l'objectiu de reduir el risc de descompensacions i ajudar-los a estar en les millors condicions per a un transplantament.
- Nova sala d'ecografies de l'Hospital Universitari de Vic per donar assistència immediata als pacients d'Urgències, Hospitalització i Intervencionisme, fet que permetrà agilitzar aquelles proves i tècniques que cal realitzar de forma urgent.
- Els pacients amb malalties de l'esquena rebran una atenció integral i més ràpida a través de la nova Unitat Funcional de Raquis d'Osona del Consorci Hospitalari de Vic. La valoració precoç, el seguiment per part d'especialistes de diferents disciplines i una estreta coordinació entre l'hospital i l'Atenció Primària són les claus del nou model.
- Boris 45 Restauració per a Col·lectivitats', l'empresa que gestiona els serveis de cuina i restauració del CHV, ha tornat a introduir la preparació del menjar a les pròpies cuines dels centres.
- El servei de cafeteria i menjador ofereix una dieta mediterrània i saludable a través del programa 'Aquí Sí: Fruita i salut', s'incentiva el consum de fruita fresca.
- Nous consultoris d'Otorrinolaringologia a la planta baixa de l'edifici C de la Clínica de Vic per un servei en creixement amb una mitjana setmanal de 300 visites.
- Incorporació a l'HUV d'un innovador sistema per validar la medicació que reben els pacients amb càncer. Es tracta d'uns dispositius mòbils especials per a hospitals que incorporen el programari Alexia Clinic.
- Ampliació de la Unitat d'Intervencionisme amb un cinquè box d'exploració més gran i equipat.
- Renovació tecnològica a Anatomia Patològica i incorporació d'una tècnica més precisa en el diagnòstic de tumors.
- Som el primer centre sanitari de la Catalunya Central que pot fer proves d'AngioTac coronari. És un sistema de diagnòstic que permet veure l'anatomia coronària de forma tridimensional.
- Avancem en tècniques biològiques per al diagnòstic molecular de les malalties. La incorporació de nous aparells per a la realització de proves PCR i citologies líquides facilita al CHV el creixement en el camp de la Biologia Molecular.
- Adequació de la sala d'autòpsies.
- La Unitat Terapèutica del Dolor rep l'acreditació estatal de nivell 2.
- Treballs de construcció del nou heliport de l'Hospital Universitari de Vic per millorar l'espai adequar-lo perquè pugui acollir vols nocturns.
- Incorporació d’una nova funcionalitat a l'aplicació mòbil del CHV que permet als acompanyants saber, en tot moment, quina és la situació del seu familiar mentre està sent atès a les Urgències de l'Hospital Universitari de Vic.
Puntualitat a Consultes Externes
El compliment de l’horari en l'atenció és un indicador de l'experiència del pacient a les àrees ambulatòries. Des de l'inici de la pandèmia hem potenciat l'atenció no presencial: telefònica, VideoConsulta, eConsulta, etc. la qual queda exclosa de l'anàlisi. A partir d'aquest anàlisi, es duen a terme diferents accions de millora:
- Definir les agendes de les unitat de programació que inclouen el temps de dedicació, el nombre màxim de visites els procediments o les visites d'urgència, entre d’altres.
- Resoldre incidències que impedeixin el compiment horari: baixes, urgències, retards...
- Aplicar i controlar el compliment horari per part dels professionals dels serveis.
Compliment horari a Consultes | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 |
---|---|---|---|---|
Pacients atesos en un temps d'espera inferior a 15 minuts | 63,76% | 67,23% | 71,28% | 71,98% |