Relació empresa-treballador
La relació empresa-treballador és clau per al bon funcionament de l'organització, per això promovem un clima d'entesa i cooperació amb els òrgans de representació dels treballadors. Durant el 2020, des de Relacions Laborals s'ha assessorat legalment per garantir l'adaptació als constants canvis de normativa derivats de la pandèmia que han afectat els professionals i al conjunt de la institució. Sempre, en connexió amb els dos Comitès d'Empresa que representen, respectivament, els treballadors dels centres situats a Vic i a Manlleu.
Així mateix, de manera trimestral Direcció i comitès es reuneixen per tractar les qüestions proposades per l'empresa i pels representants sindicals. Fruit d'aquesta relació, hi ha establertes diferents comissions específiques per tractar i fer seguiment de temes rellevants per ambdues parts -formació, vacances, seguretat i salut, promoció professional...- i, de manera puntual, se’n creen per consensuar pactes concrets.
Comunicació interna
Una eina important en la relació empresa-treballador és la comunicació amb els professionals. Alineat amb l’estratègia corporativa i d’RSC, el Pla de Comunicació detalla els objectius, circuits i indicadors que han de guiar la relació comunicativa amb els grups d'interès. El Pla té una vigència triennal i és aprovat pel Comitè de Direcció, qui n'avalua la seva execució i resultats a través dels plans d'acció anuals.
Aquest 2020, la comunicació interna s’ha multiplicat per mantenir informats els professionals, de manera permanent, sobre la situació dels diferents centres en relació a la pandèmia, els canvis organitzatius o les mesures de prevenció a adoptar. A més, sota el lema #SouExcepcionals, s’han dut a terme campanyes de suport anímic tant des de la pròpia organització com canalitzant les moltes mostres de suport de la societat i les institucions del territori.