Salut i seguretat laboral
Des del nostre compromís amb la Prevenció de riscos laborals (PRL), treballem perquè tots els professionals exerceixin la seva activitat en un entorn de treball saludable i segur. Duem a terme avaluacions de riscos laborals de tots els llocs de treball i, en funció dels resultats obtinguts, implementem millores per adequar-los. A més, s'investiguen els accidents, incidents i comunicats de risc que es registren i, si s'escau, s'adopten mesures correctores i/o preventives. Des del 2005, comptem amb un sistema de gestió integrat de PRL i Medi Ambient certificat segons la norma internacional OHSAS 18.001:2007.
INDICADORS DE PREVENCIÓ DE RISCOS | 2016 | 2017 | 2018 |
---|---|---|---|
Baixes laborals | |||
Índex d'incidència (accidents amb baixa x mil treballadors exposats) |
36,00 | 40,84 | 32,28 |
Durada mitjana de les baixes (jornades perdudes respecte el total d'accidents amb baixa) | 35,16 | 66,00 | 32,78 |
Índex de freqüència (accidents amb baixa x milió d'hores treballades) |
24,64 | 28,56 | 21,87 |
Índex de gravetat (jornades perdudes per mil hores treballades) |
0,87 | 1,88 | 0,72 |
Formació en prevenció | |||
Professionals que han rebut formació en PRL | 89 | 504 | 512 |
Mitjana d'hores de formació en PRL (per treballador format) | 5,10 | 3,95 | 2,43 |
Altres indicadors | |||
Comunicats d'incidència de professionals | 391 | 329 | 354 |
Compliment d'objectius en PRL | 51% | 80% | 95% |
Cost de les mesures desenvolupades en PRL | 117.510€ | 115.408€ | 52.312€ |
Prevenció de la conflictivitat
Amb la voluntat de fomentar un bon clima laboral i evitar circumstàncies que puguin desembocar en situacions conflictives, el CHV ha mantingut les següents actuacions de caràcter preventiu:
- Assessorar per garantir el compliment de les normatives internes.
- Detectar, recollir i analitzar les necessitats i/o conflictes professionals amb la finalitat de definir-ne la solució òptima.
- Establir i mantenir una bona comunicació amb els representants sindicals.
- Sensibilitzar els comandaments en la gestió i resolució interna de conflictes.
- Realitzar les entrevistes de sortida amb l'objectiu d'analitzar-ne els motius.
- Organitzar, periòdicament, enquestes de clima.
A més, comptem amb una instrucció per gestionar els expedients disciplinaris i amb un Grup d'Intervenció en Casos d'Assetjament, i estudiem la possibilitat de crear la figura del mediador.