Satisfacció dels pacients
El Pla Estratègic del CHV marca com a línia prioritària construir un hospital acollidor, situant l'experiència del pacient al centre de l'atenció. Ens guia el principi de "primer els pacients" per oferir una atenció i una acollida excepcionals durant tota la seva estada. És amb aquest objectiu que, des de la Unitat d'Atenció al Ciutadà, analitzem les enquestes de satisfacció del CatSalut i duem a terme altres enquestes específiques i grups focals per conèixer el grau de satisfacció de pacients i familiars, els seus valors i creences, o les seves preferències i necessitats particulars.
Actuacions per detectar la satisfacció
- ENQUESTES DEL CATSALUT
- Rehabilitació ambulatòria
Percepció global del servei rebut: 7,8 / 10
Tornaria a utilitzar els serveis: 75,6% - Consulta externa
Percepció global del servei rebut: 7,19 / 10
Tornaria a utilitzar els serveis: 78,5% - ENQUESTES DEL CHV
Valoració de l’assistència - Valoració dels trasllats dels portalliteres
Sentir-se segur i confiat durant el trasllat: 96,3% - Enquesta laboratori (metges)
Prestacions que ofereix el laboratori: 8 / 10
Valoració global del servei: 8 / 10 - Enquesta laboratori (infermeres)
Suport rebut per part del laboratori: 7 / 10 - Anul·lacions voluntàries de la llista d’espera quirúrgica
Principals motius d’anul·lació:
• Laboral: 16,26%
• Altres malalties més rellevants: 15,27%
• Socials i familiars: 12,81% - ENQUESTES DEL CHV
Valoració d'aspectes no assistencials - Valoració de l'hoteleria
Satisfacció amb el servei de cuina
HUV: 61,3% HSJM: 52,4% - Valoració de la unitat 3-1 de Psiquiatria
Satisfacció amb els espais de la planta: 6,5 / 10 - Valoració dels professionals en formació
Satisfacció dels residents amb la formació: 4 / 4
Recomanarien aquest centre per a la formació: 100%
Aprofundint en l'experiència dels pacients
El 2017, hem organitzat grups focals amb pacients d'hemodiàlisi, pacients i cuidadors d'hospitalització domiciliària i entrevistes en profunditat amb usuaris i familiars de la planta de Psiquiatria (Unitat 3.1). Els aspectes essencials de millora que han sorgit fan referència a:
- Es fa èmfasi en la informació i apoderament dels malalts i cuidadors d'hospitalització domiciliària com a element clau per al bon funcionament del servei i la responsabilització en l'autocura.
- Necessitat de remodelar els espais de la planta de Psiquiatria. Es preveu un canvi d'ubicació en el que s'incorporaran les aportacions de pacients i familiars quant a espais i, especialment, en la millora de l'acollida i les activitats que es realitzen durant l'hospitalització.
- Els pacients d'hemodiàlisi mencionen com a aspectes millor valorats el tracte, l'atenció personal i la informació que reben. Suggereixen millorar el transport sanitari per acudir al centre, la puntualitat en les sessions i reiterar periòdicament la informació sobre la dieta i el tractament.