Així volem ser: els resultats de l'Enquesta de Cultura Organitzativa
Us resumim els resultats obtinguts després d'analitzar el miler d'enquestes que vau respondre sobre el present i futur de les nostres institucions
1.048 persones, un 55,4% de la plantilla del CHV, la FHSC i SAS, vau respondre l'Enquesta de Cultura Organitzativa. Una participació que fa que els seus resultats siguin molt representatius. La consultora Korn Ferry, encarregada d'elaborar i analitzar l'enquesta, ha destil·lat quins creiem que són els nostres punts forts i febles, així com els atributs que majoritàriament creieu que ens han de definir en el futur. Els resultats són el producte de combinar quines han estat les respostes, les opcions més seleccionades i les valoracions en cada part de l'enquesta.
A partir d'aquesta anàlisi, la Direcció ha prioritzat els atributs que ens caracteritzen i ens fan forts, i aquells àmbits de millora en els quals hem de treballar per convertir-nos en l'organització que volem ser.
Els nostres punts forts i febles
Fortaleses (>70% de respostes favorables) |
Febleses (<40% de respostes favorables) |
---|---|
És acceptable fer errades sempre i quan se n'aprengui | Poc intercanvi efectiu d'idees i de recursos. |
Professionals involucrats en la presa de decisions | El meu equip rep poc suport d'altres àrees. |
Línies de responsabilitat / autoritat clares | La institució no s'esforça prou en aconseguir l'opinió dels professionals |
Compromís amb un servei de qualitat | La institució no està organitzada de forma efectiva |
Importància de les aliances amb altres institucions | No s'incentiva prou a provar idees o noves formes de fer les coses |
Ens focalitzem en la satisfacció del client | La institució no és prou eficient en la forma que fa les coses |
Autoritat i autonomia per fer bé la feina | |
Valoració positiva del procés d'integració |
Atributs actuals més característics i els que voldríem per al futur
(Escollits per un major percentatge de professionals. Quatre dels atributs són coincidents)
Atributs actuals (com som) | Atributs desitjats (com volem ser) |
---|---|
Col·laborem per fer la feina | |
Les necessitats dels usuaris són una prioritat absoluta i el motor de les nostres decisions | |
Ens esforcem per assolir alts estàndards de qualitat | |
Tenim autonomia per decidir com fem el nostre treball | |
Assumim la responsabilitat per assolir resultats | Ens centrem a aprendre i a desenvolupar-nos |
Treballem amb eficiència i ens centrem en ser productius | Tractem tots els professionals d'una forma justa |
Quins atributs han de caracteritzar la nostra organització?
- El servei a l'usuari com a prioritat i centre de les decisions organitzatives
- Eficiència i productivitat en les formes de treballar
- La col·laboració entre professionals, serveis i àmbits de l'organització
- Desenvolupar noves idees i solucions / noves formes de treballar
- Compromís i benestar dels professionals / tracte just i valoració de tots els professionals
L'Equip de Transformació ha treballat per convertir el que heu expressat en projectes i accions concretes que s'inclouran en el nou Pla Estratègic compartit
En quins àmbits hem de millorar?
D'acord amb els resultats de l'enquesta, s'ha observat que ens cal:
- Resoldre les necessitats dels usuaris amb més rapidesa i eficàcia
- Millorar el nivell de qualitat dels nostres serveis a l'usuari
- Millorar estructures, ratis i processos organitzatius actuals
- Potenciar el rol del comandament per a desenvolupar als seus equips
- Donar una major visió global i estratègica de la Institució als diferents professionals
- Millorar el nivell de qualitat del servei i suport al client intern