Rehabilitació a distància: l'enginy per tractar mig miler d'usuaris sense contacte
El Servei de Rehabilitació del CHV s'ha reinventat per no deixar desatesos durant el confinament els pacients en tractament ambulatori i els que rebien atenció a domicili
Teleassistència, videotrucada, pautes d'exercicis per correu electrònic, seguiment per WhatsApp... amb el tancament total de les dues àrees de Rehabilitació del CHV, situades als hospitals de Manlleu i de la Santa Creu, el servei s'ha reinventat fent servir totes les tecnologies i canals al seu abast per seguir tractant "virtualment" mig miler de pacients de tot Osona.
L'equip del Servei de Rehabilitació va posar en marxa tot el seu enginy des del primer dia per no deixar desatesos els seus 280 pacients en tractament ambulatori i els 125 que rebien atenció a domicili. Segons el perfil de persones a tractar i les seves necessitats, els tractaments i pautes d'exercicis s'envien per correu electrònic o WhatsApp. En paral·lel, els fisioterapeutes i altres professionals del Servei fan seguiment a través de videotrucada per corregir postures, explicar els exercicis, valorar l'evolució de cada pacient...
Qualsevol sistema és bo per prestar una teleassistència que, a falta del contacte presencial, està ajudant a mantenir els tractaments i els seus efectes sobre la recuperació d'aquestes persones. De fet, des que es van veure obligats a adoptar aquests sistemes, fins a 70 nous pacients que estaven en llista d'espera han pogut iniciar també els seus tractaments. La resposta dels usuaris ha estat molt positiva.