L’Hospital Universitari de Vic estrena nou dispensador d’uniformes automatitzat

El Servei de Rober ha posat en marxa l'últim trimestre de l'any un nou circuit d'entrega i recollida d'uniformes més eficient per al personal de l'Hospital Universitari de Vic. La recollida i el retorn de la roba de treball es fa de manera automatitzada mitjançant dues noves màquines instal·lades a la zona de vestidors de la planta -1, al costat de la finestra del Rober. El nou sistema facilita que es faci un millor ús de la uniformitat i pretén evitar pèrdues de material, ja que les màquines registren totes les entrades i sortides, estableixen límits d'ús i controlen la correcta devolució de les peces.

Hi ha una màquina dispensadora i una altra que serveix per al retorn de la roba usada. La dispensació automàtica funciona per als uniformes del personal assistencial, mentre que per a la resta de professionals s'habilitarà un circuit diferent.

Crèdits: quants i com funcionen?

Cada usuari disposa d'un nombre preestablert de crèdits que es gestionen informàticament on cada crèdit té el valor d'una peça. Per a una correcta gestió, s'han establert els següents permisos diaris en funció de les categories professionals:

Per als facultatius:

  • 2 jaquetes de màniga curta
  • 2 pantalons
  • 1 bata

Per a infermeres, auxiliars, portalliteres i tècnics:

  • 2 jaquetes de màniga curta
  • 2 pantalons
  • 1 jaqueta de màniga llarga

Per a un bon funcionament del sistema, traieu únicament la roba que necessiteu: 3 peces com a màxim (jaqueta, pantalons i bata). En cas que siguin necessaris més canvis durant el dia, es poden retirar dues peces addicionals.

És important que a mesura que s'utilitzin les peces es retornin per tal de recuperar els crèdits. De no fer-ho, el sistema no lliurarà peces netes.

Com recollir la roba neta

Assistencials

  1. Passeu la targeta identificativa pel lector.
  2. El sistema us identificarà com a usuari i us autoritzarà per extreure les peces en funció del crèdit.
  3. Seleccioneu a la pantalla tàctil quin tipus de peça voleu i la seva talla.
  4. Al requadre de la dreta apareixeran les peces seleccionades.
  5. Quan hagueu seleccionat totes les peces necessàries, premeu "Acceptar".
  6. En acabar, la pantalla us mostrarà el crèdit (peces disponibles) que us queden.

No assistencials

Per recollir la roba neta, els professionals dels serveis de Manteniment, Neteja, Rober i Administració no utilitzen la màquina dispensadora, sinó que troben la uniformitat penjada i preparada al Servei de Rober i és autoservei, tal com també es fa a la Clínica de Vic.

Com retornar la roba bruta

Assistencials

  1. Passeu la targeta identificativa pel lector.
  2. Quan s'obri la porta veureu dos calaixos: poseu una sola peça a cadascun. Si us cal deixar més peces per rentar, repetiu l'operació.
  3. Tanqueu les portes.
  4. El sistema verifica les peces retornades amb un sistema fotogràfic i guarda un registre de les transaccions per usuari.
  5. Si tot està correcte recuperareu el crèdit a la vostra targeta. En cas d'introduir peces alienes al circuit de roba, el sistema ho detectarà.

No assistencials

Una vegada utilitzada la roba, els professionals dels serveis de Manteniment, Neteja, Rober i Administració haan de dipositar la uniformitat a la màquina encarregada de retornar la roba bruta. Per dipositar-la, han d'utilitzar la targeta identificativa.

 

Màquina dispensadora d'uniformes de treball ubicada a la zona de vestidors de la planta -1 de l'HUV
Màquina dispensadora d'uniformes de treball ubicada a la zona de vestidors de la planta -1 de l'HUV
Màquina per al retorn de la roba usada ubicada al costat de la finestra del Rober

Tots els colls seran blancs

La dispensació automàtica funciona per als uniformes del personal assistencial, mentre que per a la resta de professionals el circuit no canvia. Una novetat que s'implanta amb el nou sistema és que tots els uniformes són iguals, sense els colls de colors que indicaven el perfil professional. Una mesura que farà més eficient i àgil la gestió de la roba de treball. Els uniformes amb coll taronja i blau han passat a l'Hospital de Manlleu i a la Clínica de Vic. Tanmateix, la intenció és que a la llarga s'unifiquin tots els uniformes i siguin les targetes identificatives les que mostrin el perfil professional d'acord amb un codi de colors.

Què fer davant de possibles incidències?

  • En cas de perdre la roba, cal pagar l'import corresponent per restablir els crèdits.
  • Si no disposeu de la targeta identificativa, contacteu amb Rober (extensió 1835, de dilluns a divendres de 8 a 15 h) o amb el Servei de Seguretat (mòbil corporatiu 7502, les tardes, nits i festius).
  • Si la màquina no us llegeix la targeta, indiqueu al personal del Rober quin és el problema i doneu la màxima informació possible per poder resoldre la incidència. Per accedir als uniformes fora de l'horari d'atenció del Rober, aviseu al personal de Seguretat.