Convocatòries Altres convocatòries

CAP DE SERVEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS I MEDI AMBIENT MANCOMUNAT

Entitat/empresa

Consorci Hospitalari de Vic

Tipus de convocatòria

Pública

Termini

Inici: Dimecres 13 de setembre de 2023
Final: Dijous 31 de octubre de 2024

Estat:

Oberta

Detalls de la plaça

Amb l'objectiu d'oferir possibilitats de desenvolupament professional i l'assumpció de noves funcions i responsabilitats com a estímul pel creixement i la millora, el Consorci Hospitalari de Vic obre una convocatòria pública per a la provisió d'un lloc de treball de:

CAP DE SERVEI DE PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS I MEDI AMBIENT MANCOMUNAT

Des del Consorci Hospitalari de Vic, la Fundació Hospital de la Santa Creu de Vic i l'Hospital de Campdevànol unim forces per donar un servei assistencial continu a més de 200.000 habitants. A més a més, des del servei de Prevenció de Riscos Laborals es dona assistència a l'EAP Osona Sud, a la Fundació Assistencial d'Osona,  a la Fundació Hospital Sant Jaume de Manlleu i a Serveis Auxiliars a la Sanitat.

Ens trobem en un moment de plena expansió i transformació, amb projectes innovadors per aconseguir acostar-nos als usuaris i oferir un contínuum assistencial de qualitat.

Estem cercant un/a professional que li agradin els reptes per entrar a formar part del nostre equip com a Cap del Servei de Prevenció i Medi Ambient mancomunat. La seva missió serà la de  dirigir i coordinar l'activitat de l'àrea per tal de planificar, organitzar i coordinar els espais i recursos del Servei de Prevenció i Medi Ambient (SPMA) mancomunat, per tal que s'analitzin i avaluïn necessitats de seguretat, salut laboral i medi ambient i elaborant i executant els plans d'actuació preventius i ambientals.

Responsabilitats:

  • Planificar, organitzar i coordinar l'activitat del servei. Controlar els resultats, d'acord amb els objectius pactats amb la Direcció referides a la prevenció de riscos laborals i a la gestió ambiental.
  • Dissenyar i supervisar l'aplicació e implantació de tots els Plans i Programes d'Actuació Preventiva i actuacions en matèria de Responsabilitat social corporativa que s'apliquin a les entitats mancomunades, amb l'objectiu de garantir el compliment dels seus objectius i indicadors, realitzant les corresponents accions correctores en cas de desviacions.
  • Gestionar i desenvolupar l'equip de persones de l'Àrea, per tal d'obtenir un equip de professionals capacitats i polivalents que garanteixin la resposta més adequada en tota l'Àrea i vetllant per la seva motivació, implicació i creixement professional.
  • Assegurar el compliment de la normativa legal en seguretat i salut.
  • Coordinar l'elaboració i aprovar la redacció del Pla Preventiu de l'SPMA. Avaluar-ne el compliment. Elaborar la Memòria Anual de l'SPMA i presentar-la davant l'autoritat laboral. Polítiques i procediments de l'àrea de prevenció i medi ambient i la seva implantació als diferents centres.
  • Liderar projectes innovadors adreçats a l'àmbit de benestar de la plantilla, la promoció de la salut i del medi ambient.
  • Supervisar la gestió de l'absentisme i proposar i dinamitzar bones pràctiques. Liderar el quadre de comandament d'absentisme de la institució i la definició de plans d'acció.
  • Assessorar els centres en el seu àmbit de competència. Assistir als Comitès de Seguretat i Salut dels centres, quan sigui requerit o sollicitat pels centres.
  • Defensa davant de la Inspecció de Treball i representar la Institució davant de l'autoritat Laboral en el seu àmbit funcional.
  • Definir i avaluar el Pla de Formació en Prevenció i Medi Ambient.

Requeriments

  • Llicenciatura/Grau en Medicina.
  • Titulació d'especialista en medicina del treball, obtingut preferentment via M.I.R.
  • Experiència professional en el context hospitalari.

Es valorarà

  • Experiència en l'exercici de funcions de comandament i lideratge d'equips.
  • Experiència en sistemes de gestió integrats de prevenció de riscos laborals i medi ambient.
  • Màster i/o Postgrau relacionats amb l'especialitat.
  • Títol de doctor/a.
  • Formació específica en temes de gestió hospitalària i clínica.
  • Aspectes en àrea de transferència del coneixement: activitats de recerca, activitats de docència.
  • Coneixement dels idiomes del català i castellà.

Perfil competencial

Cerquem una persona resolutiva, amb capacitat de treball en equip, habilitats de lideratge i de comunicació, orientació a resultats, presa de decisions i adaptació al canvi i flexibilitat.

Què t'oferim

  • Incorporació a una organització en procés de creixement i expansió.
  • Contractació indefinida a jornada completa, amb jornada flexible i possibilita de teletreball.
  • Retribució fixa més variable per objectius.
  • Línies obertes de collaboració amb la Universitat de Vic-UCC i la Facultat de Medicina per l'exercici docent.
  • Recerca amb finançament públic i privat.
  • Accés a programes de formació continuada.

Reserva del 7% per persones amb discapacitat (art. 59 EBEP). Cal aportar la documentació acreditativa en el moment d'inscriure's (adjuntant un mateix document amb el CV i el certificat) o enviant el certificat de discapacitat al correu de seleccio(ELIMINAR)@chv.cat

Contra la present Resolució, que esgota la via administrativa,  podrà interposar-se potestativament recurs de reposició en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva publicació, en virtut dels articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, o interposar directament el corresponent recurs davant el Jutjat Social competent en el termini de dos mesos a partir de la publicació d'aquesta Resolució, de conformitat amb les disposicions de la Llei 36/2011, de 10 d'octubre, reguladora de la jurisdicció social.

Per participar en el procés de selecció, ompliu el formulari de sol·licitud de treball indicant en el camp 'Comentaris' la plaça a la que voleu optar.

* Els camps són obligatoris