Tauletes per conèixer l’experiència del pacient
El usuaris del CHV poden valorar l'assistència prestada a temps real a través d'unes tauletes que s'han instal·lat a l'Hospital Universitari de Vic i a la Clínica de Vic.
Aquest mes de març, el Consorci Hospitalari de Vic posa en marxa un sistema per conèixer l'experiència del pacient i recollir l'opinió que els usuaris tenen de l'assistència prestada. A través d'unes tauletes amb pantalla tàctil instal·lades a les tres principals portes d'entrada de l'Hospital Universitari de Vic (Urgències, Hospitalització i Consultes Externes) i als edificis B i C de la Clínica de Vic, els usuaris poden respondre un qüestionari de sis preguntes -amb una escala de respostes de l'1 al 10- i afegir comentaris i suggeriments.
Aquest sistema -que ja funciona en d'altres centres de salut catalans com l'Hospital Sant Joan de Déu- busca monitoritzar la satisfacció del usuaris a temps real per construir oportunitats de millora a partir de la seva experiència i posar en valor les accions dels professionals.
Un dels principis que contempla el Pla de Salut 2016-2020 del Departament de Salut de la Generalitat és el de "ser obert i flexible i estar disposat a donar veu a les persones, escoltar-les, adaptar-s'hi i ponderar les necessitats expressades" i un dels principals reptes és el d'aconseguir un "rol més actiu dels ciutadans".
La tecnologia dissenyada per l'empresa Ratenow se suma als altres canals que actualment ja disposa el Consorci per conèixer l'opinió dels usuaris, gestionades per la Unitat d'Atenció al Ciutadà. S'ha establert el 2018 com a període de prova del nou sistema, amb tres onades de qüestionaris. Si els resultats són satisfactoris, els sistema s'implantarà de forma definitiva.
El CHV vol animar a tots als usuaris a expressar la seva opinió a través de les noves tauletes i agrair-los per endavant la seva col·laboració.